تــــازه

یا به روایتی : کهنگی نوین

تــــازه

یا به روایتی : کهنگی نوین

لا تقنطوا من رحمت الله...

شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۰۱ ق.ظ

هر آنچه این روزها می خواهم به زبان بیاورم...

پیشتر گفته ام...

و چقدر حیف...

چقدر حیف که مجبورم " شاه کلید " را دوباره منتشر و ادّعا کنم که حرف امروزم هم همین است...

نظرات  (۱۴)

سلام

گفت تا کى صبر باید کرد؟ گفتم چاره چیست؟
دیدم این پاسخ از آن پرسش سوالى تر شده است...

خیلی مخلصیم
و
خیلی خیلی دلتنگ......
!!!
یاعلی
پاسخ:
سلام
جانا سخن از زبان ما می گویی...
ما بیشتر... خیلی هم بیشتر
یا علی
حق با شماست جهتگیری یا به زبان حقیر موضع گیری سرباز و فرمانده لزوما نباید یکی باشه بلکه بعضی موارد اصلا نباید یکی باشه
تو جنگ سرباز جلوی فرمانده قرار میگیره تا فرمانده سالم بمونه
بعضی وقتا واجبه آدم از خودش مایه بزاره تا لازم نشه فرمانده خودش رو خرج کنه برا یه مطلب
و توی نماز هم شما پشت سر فرمانده می ایستی و اقتدا میکنی
این منطق سربازی در گروهان جنون به فرماندهی عشق است
در همه موارد نوع نگاه و تفکر یکیه اما مواضع فرق داره و قس علی هذا
اما گاهی موضع گیری های یک سرباز نما اگر حلاجی بشه داره تیشه به ریشه تفکر ابتدایی میزنه و تمام ثمرات مترتب بر اون تفکر را به باد میده
البته این دو خط آخر ناظر به کلام شما نبود کلی عرض کردم
راستی الان که جوابهاتون رو نگاه میکردم دیدم چند تا چیز به شما بدهکارم
سلام
سلام
سلام
سلام
سلام
اینهم اگه قسمت نشد دیگه برسم خدمتتون . . . سلام
پاسخ:
سلام
سعی می کنم (دوست دارم که سعی کنم) جمله ی آخرتون رو جدی نگیرم!
فکر میکردم قراره گفت و گو داشته باشیم تا اطلاعاتمون کامل تر بشه نه این که بنده متکلم وحده باشم شما تشویق کنید
اگر چه از تشویق هاتون ممنونم اما اون چیزی که دنبالش بودم گیر صحبت هام بود
 به هر حال متشکر
پاسخ:
سلام
همون طور که عرض کردم با حرفهاتون موافقم.
ضمناً تصور بنده اینه که نویسنده ی وبلاگ، اگه حرف مهمی داره باید توی خودِ پُست بهش بپردازه. چون محل نظرات، جاییه که دیگران باید حرفهاشون رو بزنن. هرچند که بسیار علاقمند به ادامه ی این جور بحث های به درد بخور هستم.
و به رسم ادب، یکی از اون نکات ظریف رو عرض می کنم:
خیلی خوبه که همه مثل رهبری فکر کنن یا به قول شما "آقایی"، (هرچند که تحقق این مطلب مساوق است با گلستان شدن جهان!)  اما به نظرم شما هم موافق هستین که فکر کردن مثل ایشون، لزوماً به جهت گیری مثل ایشون منجر نمیشه. به دلایل فراوان.
باز هم ممنون که وقت میذارین.
همیشه یک صفت آقا من رو به وجد میاره که تو بد ترین حالات همه جوانب رو مد نظر قرار میدن، خوب و بد رو با هم .
تو وانفسای فتنه 88 اون جایی که همه خواص به درد بخور ما تو فکر جلوگیری از براندازی نظام بودن 10 دقیقه اول خطبه رو به شرکت حد اکثری مردم اختصاص دادن موضوعی که اون موقع فکر میکردم مسخره است اما الان بعد 5 سال فهمیدم واقعا مهم بوده، هر یک رای یک رای به نظام اسلامی
تو قضیه مذاکرات هم ایشان یه حرف زدن هنوز تو کفش موندم ، فرمودن : تجربه است.
یه مقدار روش فکر کنید.
تعارف که نداریم 
هم سن و سالای من نه  شاه رو دیدن که بگن پسر بدی بود، نه بلاهایی که آمریکا و انگلیس سر ملت آوردن رو لمس کردن ،نه جنگ رو چشیدن
خیلی از بزرگ ترا هم کم آوردن از خواص گرفته تا مردم عادی
یه عده مسولین هم تمام ناکامی هاشون رو به گردن تحریم ها میذارن
بعضی شک کردن با خودشون هر شب قبل خواب سه بار میگن ما خواهان رابطه با تمام دنیاییم آمریکا و اروپا هم یه قسمت از دنیا تازه یه قسمت مهم و پیشرفته و متمدن تر از ما با هم دوست میشیم تحریم ها برداشته میشه دست همدیگر رو میگیریم میریم گردش اونا هم همه علومشون رو از سر انسان دوستی به ما یاد میدن آخرشم همه مشکلات حل میشه
یه عده هم که کلا عشق آمریکا تشریف دادن بماند
اقل نتیجه این مذاکرات تجربه است تا بفهمیم دوستان 1+5 دنبال سواری گرفتن از ما هستن نه کمک کردن
حالا چقدر باید هزینه بدیم برای این تجربه نمیدونم
در آخر اگه این دوستان طالب نصیحت بودن آقا 500 بار با500 تا زبون مختلف بهشون گفتن نکنید ، من خوش بین نیستم ، بشین بچه و. . . اما کو  گوش شنوا ؟پس معلومه که . . . بله!
اما آقا این ها رو به دید نماینده کشور نگاه میکنن  و بهشون اعتماد دارن نه به دید وطن فروش اجنی پرست ، اگر چه دلشون جای دیگس
امید که همه بچه حذب الهی ها آقایی فکر کنند و امید که منظور آقا رو درست فهمیده باشم .
ببخشید خیلی خیلی طولانی شد .
پاسخ:
سلام
احسنت به این تحلیل و تبیین!
بسیار موافقم.
البته یکی دو تا نکته ی ظریف به ذهنم می رسه که چون نیاز به توضیح مفصل داره ازش می گذرم.
ممنونم که خیلی خیلی طولانی شد!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام ** **** **** * ** ***** **** ****** ***** ** *** ******* ******* **** ******* *******
ماده گرگ که ظاهرا دل از سگ چوپان برده، شایدم سگ چوپان خودش گرگ نری بوده برای خودش، شاید البته!
به هر حال لحظه لحظه ظاهرا قوچی از این دهکده کم داره میشه!
*در مثل مناقشه نیست!!!

خیلی مخلص و ارادتمندم.
یاعلی
پاسخ:
سلام
ما بیشتر.
یاعلی
سوء برداشت نشه بنده قصد اظهار فضل نداشتم !
بنده هم با شما موافقم که فهم یا استعداد با سواد سیاسی فرق دارن ، کدوم مهمتره نمیدونم و به گمانم شما هم با من موافقید که این دو ( فهم - سواد ) می تونن مکمل هم باشن و سواد سیاسی میتونه استعداد های شخص رو پرورش بده و یک سیاستمدار ظریف بسازه.
بنده در مورد دولت عزیز و حاج حسن بت شکن ! نفیا و اثباتا حرفی نمیزنم ، عرضم اینه که ما تو ایران 75000000 کارشناس مسایل سیاسی ، اقتصادی و . . . نداریم که همه در مورد همه چیز با ربط و بی ربط حرف میزنیم . 
مخلص کلام این که فکر میکنم این فرمایشات  ( اگر چه خودم هم مبتلای به آن هستم ) با تخصصگرایی در تضاده و حل این تضاد برام سخته .
بماند قابل ندونستید جواب سوال بنده رو بدادید 
بی ابی شد معذرت
پاسخ:
سلام
حق باشماست؛ در این مطلب که "نظر کارشناسانه، مطلقاً مخصوص کارشناسه و لاغیر."
اما گاهی، "یکی بر سرِ شاخ، بن می بُرَد" و خودش هم روی اون شاخه نشسته. تذکر به این بینوا، ابداً نیازی به تخصص گیاه شناسی نداره...فقط کمی "درست دیدن" می خواد. که صد البته "درست دیدن" هم نیازمند ابزار دقیق و درسته!
به هر حال، بسیار تا بسیار ممنونم از صراحت و صداقتتون.
  • سید مصطفی حسینی
  • سلام بر استاد گرامی!!!
    خوشحال میشم منت سر ما بذارید و بازم به عکسای ما سر بزنید! البته تو اینستاگرام. اسمم هم اینه اونجا:
    balkane76
    پاسخ:
    سلام بر سید عزیز
    خیلی مخلصم
    ما بد بخت بیچاره ها که اینستاگرام نداریم باید چه کنیم؟!
    (ضمناً و جسارتاً استفاده از واژه ی بی مسمای " استاد" در این وبگاه (!) مطلقاً ممنوع می باشد؛ حتی شما دوست عزیز!)

    مثل همیشه فوق العاده.

    در رابطه با دولت تدبیر هم تا الان سعی کردیم خوش بین باشیم . این که تا آخر بتونیم خوش بین بمانیم رو نمی دونم.

    پاسخ:
    سلام
    شما لطف دارین.
    ممنون که سر می زنین.
    علامت سوال باید میذاشتم
    ؟
    این هم علامت سوالی که جا مونده بود
    پاسخ:
    سلام
    اولاْ باید عرض کنم که سیاست بیش از اون که نیاز به سواد داشته باشه، نیاز به فهم داره. بسا افرادی که سواد سیاسی شون بسیاره ولی فهمشون اندک و بالعکس.
    ثانیاً به نظرم شما، بدون دونستن سواد سیاسی یا فهم سیاسی بنده، می تونین نظرتون رو در این زمینه ها، بیان کنین. ما هم استفاده می کنیم.
    سلام
    کلاهم افتاد تو وب شما اومدم برش دارم دیدم یه مطلب سیاسی گذاشتید جالب بود میتونم بدونم چقدر سواد سیاسی دارید  ، البته قصد بی احترامی ندارم و قصد فهم دارم ان شاء الله
    پاسخ:
    سلام
    خیلی خوش اومدین.
    من هم مثل شما امیدوارم این بحث ها، به بالا رفتن فهم همه مون کمک کنه.
    البته متوجه نشدم که انتهای جمله ی " میتونم بدونم چقدر سواد سیاسی دارید" علامت سؤال وجود داره یا نقطه!
    منتظر پست جدیدتون بودیم،پست واقعی تونو دیدیم
    پاسخ:
    سلام
    برای من هم توفیقی شد!
    سلام
    الان از هیئت اومدم و خیلی دلم گرفته بود و بدجور یاد شما کردم.
    توی هیئت یا حسین (علیه السلام) هم جاتون خالیه.
    التماس دعا
    به امید دیدار
    بهاری بمانید
    پاسخ:
    سلام
    من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم؟! ...
    شما لطف دارین.
    ما هم امید دیدار داریم!
    یا علی
  • معلومه دیگه
  • روشنفکران غرب‌زده مسائل را خوب میفهمند و حقایق را میپذیرند.
     الان در کشور خودمان بسیاری از حقایق هست که خیلی از روشنفکران نمیفهمند فرضاً امکان ایستادگی در مقابل قدرتهای مستکبر و مسلط امروز عالم را تحلیل‌گران سیاسی نمیفهمند و میگویند مگر میشود در مقابل آمریکا ایستاد!؟ شما اگر بهتحلیل‌های تحلیل‌گران سیاسی نگاه کنید هرجا که باشند وقتی محاسبه میکنند، میگویند دودوتا چهارتاست، آنها پول دارند، تکنولوژی دارند، پیشرفت‌های علمی دارند، مغزهای فعال دارند، قدرت تبلیغاتی دارند، قدرت سیاسی دارند، قدرت لشگرکشی دارند، ببینید با کویت چه کردند؟ با عراق چه کردند؟ و در جاهای دیگر چه کردند؟ چگونه میشود در مقابل آمریکا ایستاد؟ بههرحال اگر واقعاً کار دست تحلیل‌گرها و حسابگرهای روشنفکر و متخصصین و کارشناسان باشد همه باید بروند در مقابل آمریکا سرخم کنند و بگویند: هر چه شما میفرمائید همان است.
    رهبرم 1371/03/06
    پاسخ:
    سلام
    نسبتی بین تو و شاخه نبات است مگر؟!
    که چنین شهد و شکر از دهنت می ریزد...

    (بعد مدت ها قابل دونستین! ممنون)
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    فک کنم تازه،تازگیا ،تازه های گذشته ی تازه رو ، تازه نشر می کنه و تازگیا تازه های سیاسی رو که تا زگیشونو ازدست دادن رو پست می زاره برا تازه ،آقای تازه
    پاسخ:
    سلام
    تازه، اینا که تازگی نداره!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی