تــــازه

یا به روایتی : کهنگی نوین

تــــازه

یا به روایتی : کهنگی نوین

اول مهر

دوشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۱۰ ق.ظ

بعد 20 سال، امسال، اولین سالیه که اوّل مهر، شاهد یک غیبت بزرگ و غیر موجّه هستیم: غیبت وزیر آموزش و پرورش!

...

... و البته حالا که بیشتر دقّت می کنم می بینم اصلاً قرار نبود راجع به این، حرف بزنم...
چیز دیگه ای می خواستم بگم

بعد 20 سال، امسال، اولین سالیه که اوّل مهر، قرار نیست برم مدرسه!

حس جالبیه.

قراره که دیگه بهش فکر نکنم...

چون تا به حال نشده که خدا، امانتی رو ازم بگیره و بهتر از اون رو بهم نده!

و این پست، فقط قراره یه تبریک باشه...

... به همه ی اونایی که -خواسته و ناخواسته- توی این سال ها، مجبور بودن توی کلاسی بنشینن که من معلّمش بودم...

به همه ی اونایی که شاید هیچ وقت این پست رو نبینن...

با آرزوی یک شروع خوب...و البته به درد بخور...



  • ۹۲/۰۷/۰۱
  • زین العابدین تقی پور

وبلاگ تازه

اول مهر

وزیر آموزش و پرورش

تبریک

نظرات  (۶)

  • رهگذری آشنا
  • اولا :
    "قراره که دیگه بهش فکر نکنم..."
    اما خیلیا -من جمله اینجانب-
    تو "فکر شما "و "خاطرات با شما بودن را" می کنند ...
    دوما :
    "-خواسته و ناخواسته-"
    برا ما که همش "از خدا خواسته "بوده ... اما شما رو نمی دونم ...!
    روز اولی که باهاتون آشنا شدم قشنگ یادمه :
    یه پیرهن آبی پررنگ و یه شلوار پارچه ای توسی !
    (فک کنم میشه 89/7/1)
    و جلسه ی اولی که اومدین سر کلاس ، یه جزوه ی زرد دستتون بود که هرکی 7 تا مثبت کلاسی توش می گرفت یه گزارش + داشت ...
    و هزاران خاطره ی دیگر که شاید شما یادتون نباشه مثل "قهر"...
    مردد بودم این کامنت رو خصوصی بدم یا عمومی ، اما واسه اینکه پرچم وبلاگ بره بالاتر عمومی !
    هر چقدرشو خواستین حذف کنین ...!
    ببخشید طولانی شد ...!

    پاسخ:
    سلام
    اولاً:
    دعا می کنم که خدا به راه راست هدایتتون کنه!
    تبصره: جمله ی  "قراره که دیگه بهش فکر نکنم" فقط و فقط مربوط میشه به جمله ی "اولین سالیه که اول مهر قرار نیست برم مدرسه". وگر نه، مگه میشه به اتفاقات و آدمای دوست داشتنی اون دوران فکر نکنم؟!
    دوماً:
    شما لطف دارین! برای من هم از خداخواسته بود!
    ولی احسنت به این حافظه!
    ممنون که سر می زنی و وقت میذاری. بسیار خوشحالم از این اتفاق.
    سلام استاد یکی از بهترین معلم های زندگی من بود ید و هستید و خواهید بود و کور بشه چشم حسود کور متعصب
    ما ایستاده ای( ارادتی از دوره ی 56)
    پاسخ:
    سلام علی آقا!
    از این طرفا؟!
    خیلی خوش اومدی.
    شما لطف داری. از خوبی خودت بوده قطعاً.
    حالا چرا اینقدر عصبانی؟!
    ...
    سلام!
    شاید تعجب کنید که چرا اینجا و ذیل این مطلب کامنت(نظر) گذاشتم!
    ولی تا لحظاتی دیگر متوجه می شید. 
    سعی کنید سکته نکنید!(البته خیلی چیز عجیبی هم نیست.)
    به هر حال درسته که 
    مثل عکس رخ مهتاب که افتاده در آب/در دلم هستی و بین من و تو فاصله ها است 
    البته ...
    "یادم آید تو به من گفتی: 
    از این عشق حزر کن ..."
    ولی ... 
    "باتو گفتم: حذر از عشق ندانم نتوانم 
    سفر از پیش تو؟ هرگز نتوانم 
    نتوانم"
    بنابراین من نیز سال دیگر به جهت دوری شما
    به جهت عدم توانایی در تحمل این فاصله 
    سال دیگر را با کمال افتخار 
    و بدون هیچ گونه فشاری 
    و به صورت آزادانه 
    در آن مدرسه کذایی نخواهم بود
    و احتمالا در هیچ مدرسه ای نخواهم بود.
    برای توضیحات تکمیلی بعدا در خدمتم.
    خیلی مخلصم 
    با نهایت خوشحالی و انفجار!!!!!

    پاسخ:
    سلام
    ...
    ...
    ...
    و باز هم ...
    ان شاءالله که خیره.
    صلاح کار کجا و من خراب کجا...
    سلام
    علاقه خیلی مهمه، اما تو این دوره زمونه،
    فکر نان کن که خربزه...
    نظرت چیه اسمم رو از این به بعد به جای 20 بذارم ضدحال!
    پاسخ:
    سلام
    به نظرم باید به جای 20 بذاری: خربزه!
    سلام البته باز هم اندکی دیرتر از دیر رسیدم. توفیق نبود تو این سال ها شاگردی شما رو بکنیم هر چند استاد ما بودید (حداقل) برای مدتی. چند ترمی توی کلاس هایی که از آوردن اسمشون به دلایل امنیتی و شرعی معذورم - چون بعضی ها کلا کثیف و نجس می دوننش - خدمتتون بودم ولی از وجودتون استفاده لازم رو نبردم و الان بدون شوخی و تعارف واقعا به اون روز ها حسرت می خورم. ای کاش می شد الان هم بشه خدمتتون باشم ولی حیف که شما وقت نمی دید. حیف. یاعلی.
    پاسخ:
    سلام
    این از لطف و بزرگواری شماست.
    خدا از روی لطفی که به بنده هاش داره، بعضی بلایای طبیعی و غیرطبیعی(!) رو ازشون دور می کنه.
    برای همین حسرت هیچی رو نخورین!
    یاعلی

    با سلامی دوباره
    خیلی ها بیشتر از بیست ساله که اول مهر میرن مدرسه ولی وقتی دقت می کنی میبینی که این هایی که بهشون میگن معلم اصلا معلم نیستند.
    بخاطر این که هیچ جا راهشون ندادن از بیچارگی اومدن معلم شدن.
    متاسفانه
    ولی خیلی ها هم هستند که اول مهر براشون تعریف نشده است
    ولی ذاتاً معلمن و اول مهر که هیچی کل زندگی شون برای دورو وریاشون درسه
    روز اول مهر بر شما هم مبارک
    ما که خیلی از شما درس گرفتیم
    پاسخ:
    سلام
    از بس که شما بزرگوارین.
    با همه ی حرفاتون عجیباً موافقم، الا یه جمله آخر!
    آدم با شما که حرف میزنه، حس اعتماد به نفس کاذبش به قل قل می افته!


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی