تــــازه

یا به روایتی : کهنگی نوین

تــــازه

یا به روایتی : کهنگی نوین

کلید اسرار!

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸ ب.ظ

خنده هم دارد خب! زندگیم دارد کم کم مثل این فیلم های ترکیه ای می شود؛ بی گره و تعلیق، پر از کلیشه!

فکر کن توی مسجد نشسته باشی. بعد، یکی از دوستان بیاید و کنارت بنشیند.

و تو تعجّب کنی که چرا این دفعه این قدر تحویلت گرفته!

و بلافاصله از نقشه ی رندانه اش مطلع شوی:

دارند می روند اردوی جهادی، پول کم آورده اند. رسید به دست آمده پیشت، تا تو هم هیزمی پای این آتش بریزی.

تو هم -از سرِ رودربایستی- دست کنی توی جیبت و شش هزار تومان - تنها همدم جیبت را- بدهی بهشان.

... و ته دلت - شوخی شوخی- به خدا بگویی هرچه داشتم را دادم.و آن دوست، شاد و خرامان تو را ترک کند و تو مطمئن باشی حالا حالاها دیگر سراغت نمی آید.

و خنده دار اینجاست که هنوز پایت را از مسجد بیرون نگذاشته ای ، تلفنت زنگ می خورد. یکی از دوستانت آن طرف خط است که :

- یادت هست بهت بدهکار بودم - شصت هزار تومان-؟! شماره کارت بفرست که حواله کنم برایت!!!

شما جای من باشید یاد "کلید اسرار" نمی افتید و نمی زنید زیر خنده؟! ...

  • ۹۳/۰۱/۲۸
  • زین العابدین تقی پور

وبلاگ تازه

کلید اسرار

داستاه کوتاه

خداوند

نظرات  (۱۳)

نگاه می کنم به لینک های زیر نوشته تان :

خداوند ....

 

بارها خوانده ام این کلید اسرار را ....

و هربار پر از شوق می شود وجودم ....

که بنده ام ....

شکر .....

پاسخ:
سلام
الحمدلله.
اگر مجبور به توضیح نمی شدم،  بی شک، "خداوند" جزو کلمات کلیدیِ همه ی پُست هایم میشد...
سلام
ادم با خوندن نوشته شما یاد این ایه از قران میوفته که میگه:(من جاء بالحسنه فله عشر امثالها)
                                                                                     هر کس کار نیکی به جای اورد،ده برابر ان پاداش خواهد گرفت...

خیلی جالب بود!!!
                                                                                     
پاسخ:
سلام
مخلصم.
و جالب اینجاست که ظاهراً این آیه از قرآن، بین مؤمن و کافر هم فرقی نذاشته انگار...
صلام 
من که طو کوظه بودم گه گاه کسی میو فطاد طوش یه سدایی می یومد خبر می دادم. 
حثابم رو هم ان شا الله حوزوری پرداخط می کنم.
به قول بزرگواری (البته جثارت نباشه):
عروسی پثرت!
پاسخ:
سلام
جسارتاً چندتا کلمه رو اشتباهاً درست نوشتی: کسی،هم،قول، عروسی و ...
بیشتر دقت کنید لطفاً.
الآن یقینم محکم تر شد که شما از مقربان درگاه الهی هستید. ماروهم دعا کنید.یاعلی
پاسخ:
سلام
الآن یقینم محکم تر شد که شما از هر فرصتی برای تمسخر، تهدید و تدبیر بهره می برید!
محتاجیم به دعا!
یا علی
سلام عرض ادب
داستان شما من رو یاد داستان ها و کرامات بزرگانی مثل آقای قاضی و اینها انداخت.... الحمدلله
الان به یه متنی برخورد کردم جالب بود واسم،گفتم برا شمام بزارم... (البته مثل همیشه ربطی احتمالا! به مطلب زیبای شما ندارد)



اینجا ایرانِ قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا صدای آهنگهای پاپ لس‌آنجلسی و غرب زده آن قدر بلند است که فریادهای «حاج مهدی باکری» به گوش نمی رسد !!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا همه «حاج ابراهیم همت» را با اتوبان همت می شناسند!!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا بر دیوارهای شهر روی عکس شهید ، پوستر تبلیغاتی می چسبانند !!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا نام شهید را برای اینکه بچه‌ها خشونت طلب و جنگ طلب بار نیایند از کوچه‌ها برداشته و نام نگین و جاوید می گذارند !!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا ستارگان درخشان هالیوود آنقدر زیاد شده‌اند که دیگر کسی ستارگان پرفروغ کربلای ایران را نمی بیند!!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا دیگر شهدا زنده نیستند و در پیچ و خم‌های عصر ارتباطات، به خاک سپرده شده‌اند !!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا دیگر کسی نمی خواهد گمنام بماند، همه به دنبال کسب نام هستند !!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا جانبازان موجی را از اجتماع دور نگه می دارند تا آسیبی به افکار عمومی نرسانند !!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا خرمشهر دیگر خونین شهر نیست، خرمشهر دیگر ۳۶ میلیون جمعیت ندارد!!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا کسی نمی داند، مهدی باکری در وصیت‌نامه خود از خدا خواسته بود جسدش برنگردد و
تکه‌ای از زمین را اشغال نکند!!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا دشمن در خانه‌های ماست، دیگر کسی حاضر به نبرد با دشمن نیست!!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا کسی نمی خواهد با صدای الله‌اکبر، لرزه بر تن دشمن بیاندازد!!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا در پناه میز هستیم، دیگر کسی پشت خاکریز پناه نمی گیرد!!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا جانباز شیمیایی، به خاطر نداشتن پول، در بیمارستان پذیرش نمی شود و شهد شهادت می نوشد!!!
 
 اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا کسی نمی داند، شب عملیات خیبر حاج مهدی باکری، برادرش حمید باکری را جاگذاشت و رفت!!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا کسی نمی داند، مهدی زین‌الدین، رتبه چهار کنکور سراسری را داشت!!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا کسی نمی داند، تکه‌های پیکر شهیدی را درون گونی برای خانواده‌اش فرستاده بودند!!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا روسری‌ها هر روز کوچکتر می شود و مانتوها هر روز کوتاه‌تر و تنگتر!!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا دخترها پسر شده‌اند، پسرها دختر شده‌اند!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا دیگر کسی، احترامی برای چفیه شهدا قایل نیست !!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا دعای عهد را فراموش کرده‌ایم، زمان ندبه و سمات را گم کرده‌ایم !!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا برای زیبا سازی شهرها، میلیون‌ها هزینه می شود
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!
 
اینجا در هر کجای این سرزمین خونین اسلامی، حقیقت به مسلخ مصلحت می رود!!!
 
اینجا ایران قرن ۲۱ است!!!

پاسخ:
سلام
درسته که چند وقته دیر به دیر افتخار می دین ولی هنوز هم من رو در تردید میندازین که نکنه پست بی ربطی گذاشتم!
در مورد تمسخر ابتدایی تون (!) هم به موقع جوابی در خور، تقدیم می کنم!
و در باب انتخابتون، حرف زیاد دارم... فعلاً فقط همین.
راستی آقا تقی پور شنبه شب هم ما خونمون برنامه داریم
ایشا... خداروشکر که بعدازفاطمیه بازم  اجازه نوکریشونو بهمون دادند
شاید برای من یه شکرگذاری از خانوم برای اون روزا باشه توی جشن میلادشون 
شنبه بعد از مغرب خ پرستار خ لادن شرقی پ ٥٠
بقیه دوستان تازمونم اگه تشریف بیارن دل حضرتو شاد میکنن
 یازهرا

پاسخ:
سلام
خیلی مخلصم
خیلی خیلی شرمنده که توفیق نشد خدمت برسم. بالاجبار از تهران خارج شده بودم! ان شاءالله سری بعد.
خوش به حالت. ان شاءالله که ازتون قبول کرده باشن.
آقا نکنه دلتون برای رستگاران تنگ شده اینجا هرلحظش یه فیلم اکشنه
روزایی کع گذشت خاطره انگیزترین روزای عمرم بود هر ثانیش یه خاطره بود 
ولی حالا تنها کاری که میتونیم بکنیم اینه که هروقت دلمون تتگش شد سرودشو باهم بخونیم
آروم اروم زیرلبها...
پاسخ:
سلام
قطعاً دلم برای بچه های خوب رستگاران تنگ شده!
من هم از همین روش شما - توی این چند وقت اخیر- خیلی بهره بردم...
سلام.
نظرکرده ای به مولا!
خدا دوستون داره. راستی یه 600 هزار تومن شما به من بده که خدا 6 ملیون از او خزانه غیبی نسیبتون کنه.
حالا دور از شوخی حساب ما چقدر شد؟ (اون چندروزی که مزاحم بودم  رو عرض می کنم.)
پاسخ:
سلام
بالاخره خیاط هم افتاد توی کوزه! جناب 440 ! "نصیب"!
ضمناً حسابتون خیلی سنگین شده!
سلام .....
[خنده].................
میگن از هر دست بدید از همون دست هم میگیرید....
پاسخ:
سلام
خدا قسمتتون کنه!
حالا چرا خنده دار؟
پاسخ:
سلام
خنده ها معانی مختلفی دارن بعضاً.
قطعاً این خنده، معنی تمسخر نمیده!... لابد.
سلام بر آقا تقی پور
آره . این کلید اسرار  تو زندگی من یا تو زندگی همه ی ما هست...
کلید اسراری که اگر سرِّ آن را بدانم....
 اگر سرّ آن را بدانم میفهمم عامل گرفتاری هایم چیست.... چه خطایی کردم...
یا عامل موفقیت هایم چیست....
خداوند با حکمت است و دنیا بر اساس حکمت خداوندی است...

پاسخ:
سلام بر رفیق عزیزم
خیلی مخلصیم
خیلی دقیق و نغز نوشتی، و زیبا.
ممنون

سلام 
به نظر می رسه که از دبیرستان پولتون رو گرفتین .!!!!!!!
با این حال خیلی قشنگ بود... 
خیلی مخلصیم 
 یاعلی
پاسخ:
سلام
در جواب، فقط سکوت می کنم...
سر بزنید به ما... زندان!
آقا یادته بدهکار بودی به ما 60 هزارتومان؟ !!!!
پاسخ:
سلام
الو... الو ... صدا نمیاد... قطع و وصل میشه...الو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی